۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۹۹۳۴۲
آیت الله علم الهدی:

مشکلات کشور با FATF حل نمی شود | اشرافی گری سبب ارتجاع انقلاب می شود

مشکلات کشور با FATF حل نمی شود | اشرافی گری سبب ارتجاع انقلاب می شود
امام جمعه مشهد گفت: مسؤولان حل مشکلات مردم حتی مشکل آب را در گرو برجام بیان می کردند درحالی که مگر مشکل آب با برجام حل شد که مشکل گوشت با FATF حل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز در حرم مطهر رضوی با بیان سخنان حضرت علی(ع) در  نهج البلاغه به بحث شیطان شناسی پرداخت.

وی با بیان این که حضرت علی(ع) می فرماید:«شیطان این بافته و تافته دین که از ارتباط شما با خدا ایجاد شده است را گره گره می گشاید.»، گفت: دین تافته و بافته ای است که با سه پیمان انسان با خداوند به وجود می آید و این پیمان ها عبارت است از این که انسان قبل از نفع و ضرر عمل برای خود، رضایت خدا را در نظر بگیرد، هر چه را خدا بخواهد فرد دین دار نیز بخواهد و عشق هیچ موجودی غیر از خدا نداشته باشیم که این نقطه اوج بندگی خدا و ارتباط با ذات حق است.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر توجه به برخورد خود با شیطان، اظهار کرد: ما باید در مسیر زندگی خود، آلودگی هایی که شیطان بر ما مسلط می شود، دور کنیم چون بر طبق فرمایش حضرت علی(ع) شیطان مرحله به مرحله گره های دین ما را باز می کند و اول انسان در هر کاری رضای خدا را در نظر نمی گیرد سپس به چیزی که میل خدا  است، تمایل ندارد و در ادامه پول، مقام، لذت بردن و عیش و نوش در زندگی وی جلوه دارد و عشق حق از این دل بیرون می رود.

امام جمعه مشهد در ادامه در خطبه دوم با بیان این که در گام دوم انقلاب، بیانیه رهبری که به عنوان مانیفست برای چهل ساله دوم مطرح شده است باید از ابعاد مختلف مورد تبیین و تحلیل قرار گیرد، ابراز کرد: رهبری به نظام انقلابی به عنوان محور اساسی اصرار داشتند و در تبیین نظام انقلابی ایجاد قسط و رعایت احکام اسلامی، شایسته سالاری و اعتماد و جلب رضایت مردم و برقراری رابطه مردم با جریان و کارگزاران مدیریت نظام را به عنوان اصول انقلاب بیان داشتند.

خطرات پیش روی انقلاب با توجه به بیانیه رهبری

وی  با بیان این که رهبری اشرافی گری را خطر برای انقلاب بیان می کنند، گفت: اگر ارزش ها در سبک زندگی مردم، مردم با مسؤولان و مسؤولان با مردم بر معیار اشرافی گری باشد، این اشرافی گری موجب ارتجاع و به عقب برگرداندن انقلاب می شود.

آیت الله علم الهدی افزود: برای جامعه دینی باید تقوا، دین داری، نجابت و اخلاق ملاک باشد، هنر امام و رهبری بود که اشرافی گری در جامعه ما سقوط کرد و افرادی مانند شهدا و جانبازان و آزادگان و امروز نسل های سوم و چهارم مردانه در پای انقلاب ایستاده اند که از اشرافی گری فاصله دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که دشمنان اسلام با ترویج خوی اشرافی گری سفره مردم را هدف گرفته اند، ابراز کرد: این پرونده های فساد، اختلاس و دزی از جریان اشرافی گری مردم و افراد سرچشمه می گیرد که اگر خوی اشرافی گری نبود این دزدی ها به وجود نمی آمد.

وی با بیان این که رهبری محافظه گری را خطر دیگر برای انقلاب بیان می کنند، گفت: در این بیانیه رهبری رفتار محافظانه  مسؤولان و مردم را از خطرات نظام می دانند که به دنبال راضی کردن دشمن هستند و کاری را انجام می دهند که دشمن خوشش می آیند حال آن که مگر راضی کردن آمریکا جزء اهداف انقلابی ما است؟

آیت الله علم الهدی افزود: این که مسؤول روابط بین الملل کشور می گوید: «FATF تحریم و مشکلات را کم نمی کند اما ما فقط باید بهانه به دست آمریکا ندهیم» این اوج محافظه کاری است.

FATF پیمان دیکته شده آمریکا برای حفظ منافع آن ها است

امام جمعه مشهد تصویب FATF را موجب رفتن زیر بار قدرت وزیر خزانه داری آمریکا دانست و تصریح کرد: فرمانده جنگ آمریکا با ایران، رییس خزانه داری آمریکا و رییس FATF است حال ما قرار است با تصویب این FATF زیر نظر رییس خزانه داری آمریکا برویم که او بهانه نگیرد؟ کسانی که این مسائل را مطرح می کنند مگر مغز ندارند که این حرفا را می زند؟

وی با اشاره به مخالفت رهبری با تصویب FATF، گفت: رهبری در روز اول نظر خود را در باره کنوانسیون بیان کرده و گفتند: «این پیمان های دیکته شده آمریکا برای حفظ منافع آن ها است.» اما 7 وزیر به ایشان نامه نوشتند که تصویب آن به مصلحت کشور است، رهبری آن را به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار کرده تا با تأمل از نظر قانونی بررسی شود.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: وقتی تصویب لایجه FATF در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت با مخالفت مواجه شد و این مصوبات را مملکت فروشی بیان کردند، این محافظه کاران، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت را ملت ندانستند اما اگر شما این ها را ملت نمی دانید این چند میلیون نفری که در 22 بهمن به خیابان ها آمدند و با در دست داشتن عکس رهبری با شعار «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده بود»، ملت نیستند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان روضوی افزود: روزی گفتند که تا برجام تصویب نشود هیچ چیز درست نمی شود حتی مشکل آب در گرو برجام است، حالا می گویند که مشکل گوشت مردم با تصویب FATF حل می شود. مگر مشکل آب با برجام حل شد که مشکل گوشت با FATF حل شود؟/864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
امیدوارم فردا fatf رد بشه، با همین دسیسه عده ای سعی دارند بازار رو شرطی نگه دارند و دلار رو بالا ببرند...لذا اگه رد بشه دیگه این جریان نفوذی ناامید خواهند شد.
0
0
صبور
Iran, Islamic Republic of
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
fatf یعنی استعمار نوین آمریکا پشت مانیتور شیشه ای
0
0
طلبه اینترنتی
Iran, Islamic Republic of
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
در برجام بیش از هر چیز از اصول خود گذشتیم. امروز هم اگر مواظب نباشیم می خواهند کاری کنند که ما یک بار دیگر اصول مان را زیر پا بگذاریم و نیاتی که آنها از دوستانمان دارند را بپذیریم و در موقعیتی قرار بگیریم که مجبور شویم با خوانش آنها با دوستان مان رفتار کنیم.
0
0
امیدرضا صادقی
Iran, Islamic Republic of
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
امروزه مشکل اصولگرایان تعدد رهبران است. رییسی، علم الهدی، احمدی نژاد، قالیباف، تقوی، یزدی، لاریجانی، باهنر، مصباح، جلیلی، فتاح، سعیدی، موحدی کرمانی.
0
0
ابوذر مرادی
Iran, Islamic Republic of
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
اشرافیت هزینه های گزافی بر گرده محرومان متحمل می کند. خانه های اشرافی گرایان مملو از آدمانی است کهبه عنوان پیشخدمت به اشراف زادگان خدمت می کنند و انقلاب اسلامی این تابو را شکست.
0
0
مکسبی
Iran, Islamic Republic of
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
آیا امام راحل با اشرافیگری مسوولان موافق بود؟ آیا در برابر به ریز و بپاش مسوولین سکوت می کرد؟ حتما می توان گفت که امام خمینی در حمایت از محرومان کوتاهی نکردند.امام نابرابری اقتصادی رو با شدت و حدت رد کردو اشرافیگری رو قبول نداشت.
0
0
مریم 2002
Iran, Islamic Republic of
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
وقتی مسؤولان تجملی باشند و اشرافیت داشته باشند، مردم هم از آن ها الگو برداری می کنن. ساده زیستی مدیران اعتماد اجتماعی رو زیاد میکنه.
0
0
.
Iran, Islamic Republic of
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
لطفا درباره ابعاد ساده زیستی رهبری تبیین داشته باشین و بجای غیبت از رقبایتون یا جذاب نشون دادن دروغها به بیان خوبی های علما و دوری اونها از دنیازدگی خاطراتی منتشر کنین و برنامه های تولیدی فیلم داشته باشین. مثلا حضور علما در بین مدم برای تامین معاش زندگی روزمره شون و دوریشون از ئنیاپرستی.
0
0
.
Iran, Islamic Republic of
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
لطفا درباره ابعاد ساده زیستی رهبری تبیین داشته باشین و بجای غیبت از رقبایتون یا جذاب نشون دادن دروغها به بیان خوبی های علما و دوری اونها از دنیازدگی خاطراتی منتشر کنین و برنامه های تولیدی فیلم داشته باشین.
مثلا حضور علما در بین مدم برای تامین معاش زندگی روزمره شون و دوریشون از ئنیاپرستی.
0
0
مازیار رستمی
Iran, Islamic Republic of
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
اشرافیت مسئولان به مردم هم سرایت میکنه. من معتقدم که اگه مسئولان زندگی بی تشریفاتی داشته باشن و با مردم در رفت و آمد باشن، جوانها رو به نظام جمهوری اسلامی خوش بین می کنه.
در مقابل هم در صورتیکه زندگی اونا از مردم فاصله بگیره، جامعه نسبت به دستگاه های حکومتی بدبین می شه.
مثلا گرونی قسمت دلار و توزیع گوشت سهمیه ای محک خوبی برای رفتار مسئولان مردمی است.
0
0